sunnuntai 29. tammikuuta 2012

Kun kotikuntoilu ei nappaa...

Aihe, mistä minun on pitänyt jo pitkään kirjoittaa, on liikunta. Minulla on ollut jo pitkään ollut menossa "lusmuvaihe", eli en ole löytänyt kunnon motivaatiota säännöllisempään liikunnanharrastamiseen. Silloin tällöin jumppailen, nostelen painoja tai zumbailen yms. kotona kotivideoiden tahtiin, mutta siinä kaikki. Oikeastaan nolottaa. Toisaalta, onhan sekin parempi kuin ei mitään. Vaan ei sillä kunto varsinaisesti kohoa, se pysyy ennallaan.

Teen sunnuntaisin innokkaasti kuntoilusuunnitelmia seuraavalle viikolle, mutta sitten tulee maanantai, ja silloin väsyttää illalla kaikkein eniten. Tiistaina minulla on maalausilta, joten se jää väliin joka tapauksessa. Ja muulloinkin kotiin tullessani olen niin nälkäinen, että liikunta ei todellakaan ole ensimmäisenä mielessä. Sohvakin kutsuu liikaa, kun olen kävellyt kylmässä lumituiskussa bussipysäkiltä kotiin. (seliseli...)

Tiedän, että liikuntakärpänen purisi kyllä kunnolla jos lähtisin taas salille johonkin ryhmätunnille: spinninkiin tai bodypumppiin. Toiset eivät ryhmäliikuntatunneista perusta, mutta ne ovat kyllä "minun juttuni". Tarvitsen kunnon piiskaajaa/tsemppaajaa ja tykkään tuntien hyvästä yhteishengestä. Kun lähtiessä varaa aina seuraavan tunnin jo valmiiksi, sitä ei tule enää niin helposti peruttua.

Vaan olen yrittänyt säästää ja etsiä "Täydellistä Kotikuntoiluohjelmaa"...heh heh. No ajatellen myös sitä, että en halua olla liian riippuvainen kuntosalista. Barcelonassa ne ovat kuitenkin liian kalliita minulle. Minulla on hyvä varasto kotona mm. käsipainoja, levytankosarja ja vielä crosstrainerikin. Puhumattakaan erilaisista jooga-, bodybalance-, Turbojam-, Zumba-, Bodypump- yms dvd:istä..huh huh! Urheiluaiheisia kirjojakin löytyy useita.

Mikähän siis mättää? Talvi? Yleensä olen keväisin kaikkein innokkaimmillani liikkumassa ja odottamassa koska pääsee taas ulos pyöräilemään. Tämä viikko meni kohtalaisesti: jos en laske "hyötyliikuntaa" mukaan, niin kotijumppaa tuli vajaa 3 tuntia. Ensi viikolla voisi yrittää parantaa tulosta, ja jos suunta vaan laskeekin, ilmottaudun taas salille.

(kuva netistä)

Ihana pinkki levytankoni

I am not so interested doing the gym at home...

I have been looking for the right mood for excercising lately, but I have been too lazy. The gym is pretty expensive, but I have many Dvd:s at home. Yoga, Bodybalance, Turbojam, Bodypump etc. I just haven`t found the right motivation yet. I think I`ll wait for another week and then I`ll go to gym...

Ei kommentteja:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...