tiistai 17. tammikuuta 2012

Sante hiusväri

Olen yhä enemmän ja enemmän alkanut miettiä sitä, miten minun valintani kaupassa vaikuttaa ympäristöön, vesistöön ja eläinten hyvinvointiin. Minua ahdistaa ajatella mitä kaikkea joku viaton kissa, koira tai hiiri on joutunut kärsimään ostamani ripsivärin tai voiteen vuoksi. Siksi olen päättänyt valita eläinkokeilla testaamattoman tuotteen, mikäli se vain on mahdollista. Harmi vain, että ne ovat usein kalliimpia tuotteita, vaan poikkeuksiakin löytyy. Ja mitä useampi alkaa tiedostamaan asian, sitä enemmän eläin- ja luontoystävällisillä tuotteilla on kysyntää ja näin hinnatkin alenevat.

Värjään hiuksiani pari kertaa vuodessa ja nyt päätin valita tälläisen hiusvärin, jota ei ole testattu eläinkokein. Halusin ostaa tummanruskean, mutta kun lähiluontaistuotekaupasta ei löytynyt kuin mustaa ja punaisia sävyjä, ostin sen mustan.

Tuote sisältää hennaa ja sen lisäksi kaikenlaisia yrttejä. Olen muutamia kertoja ennenkin värjännyt hennalla, vaihtelevin tuloksin. Mielikuvani siitä on "sotkuista haisevan puuron kanssa läträämistä". Tämä paketti näytti kuitenkin erilaiselta, joten uskalsin lähteä kokeilemaan.








Kyllä, puuronkeittoon taas jouduttiin. Paketissa oli jauhe(yrtti)pussi, joka sekoitettiin kiehuvaan veteen ja sekoitettiin. Haju oli kyllä paljon miellyttävämpi kuin perinteisessä hennassa. Sekoitin puuron suoraan kuiviin hiuksiin koska en ollut käyttänyt mitään muotoilutuotteita. Se oli tosi kuivaa ja tuntui, että suuri osa rapsahteli pois. Vaikutusaika oli 2 tuntia muovipussin sisällä, päälle vielä pipo pitämään seoksen lämpimänä.

Lopputulos: hiusten värisävy muuttui vain aavistuksen verran. Olisi pitänyt ehkä antaa vaikuttaa vieläkin kauemmin, tai sitten levittää puuroseos kosteisiin hiuksiin. Vähän olin pettynyt, mutta hyvä puoli taas oli, että hiukset eivät tuntuneet rasittuvan käsittelystä lainkaan. Yleensä hiustenvärjäyksen jälkeen minulla on pari kuukautta tavallista runsaampaa hiustenlähtöä. Nyt sitä ei tullut.

Ei kommentteja:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...