maanantai 21. tammikuuta 2013

Lisää salaisuuksia / More secrets

Sain Vivi Vinnalta jo jokin aikaa sitten uuden 11 kysymyksen haasteen. Kiitos Vivi Vinna, näihin on kiva vastailla hissukseen ajan kanssa, onneksi voi tallentaa luonnoksen ja jatkaa sitä kun ehtii. Haasteeseen kuului myös ensin kertoa 11 asiaa itsestään ja sitten vastata annettuihin kysymyksiin.



1. Syön aamupalaksi kaikkein mieluiten maustamatonta luonnonjogurttia, johon lisäilen kaikenlaisia siemeniä, pähkinöitä, gojimarjoja yms, mitä milloinkin kaapeista löytyy. Sekoitan myös banaanin joukkoon, tai jos on, niin marjoja. Nam! Sillä pärjää pitkälle.

2. Nuorempana tykkäsin hulluna viherkasveista ja minulla oli kotona varsinainen viidakko. Osa kasveistani kasvoi tosi suureksikin. Jouduin kuitenkin jättämään ne kaikki muuttaessani Saksaan, eikä minulle sen jälkeen tullut enää samanlaista intoa kasveihin. Nykyään minulla on 1-2 viherkasvia, eikä niitäkään tule aina kovin hyvin hoidettua.

2. Olen vilukissa. Pidän useimmiten sisälläkin villatakkia päällä ja tossuja jaloissa. Yöllä pidän myös usein sukkia jaloissa.

3. Innostuin sudokuista pari vuotta sitten. Aluksi en tajunnut niitä yhtään enkä voinut kuvitellakaan kiinnostuvani, koska olen tosi huono numeroiden kanssa. Nykyään olen aika haka sudokuissa.

4. Olen aika hyvä jäljentämään. Näen värit niin, että tiedän mistä väreistä ne on sekoitettu ja osaan tehdä oikean sekoituksen. Lapsena jäljentelin piirroshahmoja ja tein niistä suurennoksia ja vanhempana olen kopioinut "oikeiden"  taiteilijoiden maalauksiakin huvikseni.

5. Uskon elämän jatkumiseen kuoleman jälkeen jossain muodossa. Uskon myös uudelleensyntymiseen ja entisiin elämiin.

6. Pelkään vähän vettä, koska en ole kovin hyvä uimari. Tykkään kuitenkin pulikoida vedessä ja snorkkeilla, kunhan ei ole liikaa aaltoja.

7. En haluaisi tehdä benji-hyppyä. Minua kammottaa ajatus roikkua pää alaspäin korkeammalla kuin pari metriä. 

8. Sen sijaan olen liitänyt nousuvarjolla montakin kertaa, ja se on tosi kivaa. Kuumailmapallolla haluaisin myös joskus päästä lentämään!

9. Minusta on varsin kiusallista olla huomion keskipisteenä.

10. Minulla ei ole lainkaan sinisiä vaatteita kaapeissani -lukuunottamatta paria farkkuja. Sininen ei vain ole minun värini. Edes sisustuksessa. (tosin tumma kirkas turkoosi on jossain määrin jees)

11. Minulla on aika oudot polvet. Elämäni aikani isot lumpioni ovat "lupsahtaneet paikoiltaan" liukastuessa tm. ja se on tosi kivuliasta.



Seuraavaksi vastaan Vivi Vinnan keksimiin kysymyksiin:

1.Mikä on ollut paras lahjasi?
- Hmm..vaikea keksiä näin yht`äkkiä. Lapsena olin ihan innoissani kun sain päiväkirjan, ja sen jälkeen ostin aina uuden kun edellinen loppui. Samoin tykkäsin aina kun sain uusia värikyniä. Aikuisena lasten piirtämät kortit ovat olleet ihania saada, ja itsetehdyt askartelut muutenkin.

2.Mikä on lempikosmetiikkasi?
-No niitä on ainakin seuraavat kolme:
 Goshin poskipuna, koska siinä olevat neljä eri sävyä sopivat hyvin ihoni sävyyn ja joskus sipaisen sormella yhtä sävyä luomiinkin.

Sitten apteekista ostan Aqualan-L -voidetta. Sitä minulla on aina suihkussa ja matkoilla mukana, koska sillä lähtee meikki kaikkein parhaiten pois.

Bodyshopista ostan aina hiuksiin jätettävää seerumia, koska minulla on kuivuuteen taipuvaiset hiukset. Se on tosi tehokasta.

3. Miten kuvailisit sisustusmakuasi? (kuva olisi kiva...)
-Tykkään käyttää paljon värejä, kauniita tekstiilejä, koriste-esineitä ja tunnelmaa. Minun makuuni on enemmän boheemi itämainen sisustustyyli kuin skandinaavisen pelkistetty tyyli. Meinasin ensin etsiä omien entisten Suomi-kotieni sisustuskuvia, mutta päädyinkin kaivamaan netistä vielä kauniimpia kuvia, ah -näissä sielu lepää! Kumpa saisin sisustettua tämän Espanjan kodin näin tunnelmalliseksi! (kuvat täältä)





4. Millaisia sisustushaaveita sinulla on?
- Kuten edellisessä kerroin, haluaisin saada tämän espanjan kotimme sisustettua kotoisan viihtyisäksi. Kunhan loput seinät ja lattiat ovat valmiit, pääsen kunnolla ideoimaan. Olen jo keräillyt vähän tekstiileitä, suunnitellut pintoja ja maalauksia ym. Tyhjät seinät ovat olleet minulle aina kauhistus.

5. Minne aiot matkustaa seuraavaksi ja miksi?
- Lähden mieheni kanssa ensi kuussa Suomeen asioita hoitamaan (ja lapsiamme katsomaan). Matkalla menee pari viikkoa, jonka jälkeen menemme Saksaan Müncheniin muutamaksi päiväksi ystäviämme tapaamaan. Sieltä sitten tulemme takaisin tänne Barcelonaan. 

6. Minne ensimmäinen ulkomaanmatkasi suuntautui ja millainen matkasi oli?
- Ihka ensimmäinen oli varmaan Ruotsin risteily tyttöystävän kanssa joskus 14 vuotiaana. Silloin jo tiesin, että minä haluan matkustella paljon elämässäni. Kun sitten sain ylioppilaslahjaksi rahaa, ostinkin Inter-Reil lipun ja kiertelin kuukauden Eurooppaa junalla, se oli tosi kiva matka. Näin mm. Pariisin, Venetsian, Rooman ja paljon muuta.

7. Miksi valitsit kyseisen kohteen?
- Halusin käydä lukemissani paikoissa ihastelemassa ja koska minulla oli siihen mahdollisuus, niin en epäröinyt hetkeäkään.

8. Mikä on lempiruokasi?
- Täällä blogissa olen kertonutkin himostani loheen, etenkin savuloheen ja palkoherneisiin. Tykkään kovasti myös thairuuasta ja yleensä mausteisista keitoista ym.

9. Millaiset kengät haluaisit ostaa tällä hetkellä? Entä laukun? (kuva olisi kiva)
- En ole mikään merkkilaukkujen kerääjä, vaan saatan ostaa muutamankin euron laukun esim. kirpparilta tai jostain halppisliikkeestä, pääasia että pidän siitä. Kuitenkin eräästä merkistä tykkään, ja se on espanjalainen (ylläriylläri) Desigual. Minulla on jo pari hametta, paita ja kassi sieltä hissukseen hankittu. Eli jos nyt saisin ison rahasumman ja pitäisi mennä laukku- ja kenkäostoksille, tälläiset ihanuudet voisivat sopia mustaan talvitakkiini: (kuvat Desigual)



10. Millaiset kuusi adjektiivia kuvaavat sinua parhaiten?
- kärsimätön, sinnikäs, varautunut, empaattinen, luova ja rauhaarakastava
                  
11. Mottosi?
Haasteet tekevät elämästä 
mielenkiintoisen – ja niistä selviäminen 
tekee elämästä merkityksellisen (Joshua J. Marine)

Olisi tähän haasteeseen jälleen kuulunut jatkaminenkin muihin blogeihin, mutta jätän sen jälleen vapaaehtoiseksi "nappaa-mukaan-jos haluat" jutuksi.

Mielenkiintoista alkanutta viikkoa kaikille!

Piirrokset Meinlilapark


10 kommenttia:

anneaulikki kirjoitti...

Kivoja juttuja kerroit :) Minäkin tykkään kovasti Desigualista , yhden laukun omistankin. Täällä Suomessa ainakaan ei löydy mulle vaatteista riittävän suurta kokoa :(

My life kirjoitti...

Desigualin tuotteet ovat hienoja.

Vivi Vinna kirjoitti...

Hei, tosi kiva, kun teit tämän! Mukavia asioita paljastui. :) Miekin tykkään luonnonjogurtista. Espanjassa huomasin, et se Eroskin Griego-jogurtti on yllättävän hyvää, niin täyteläistä ja siihen voi just hyvin sekoitella kaikkee, esim. hunajaa. Tai sit itse monesti laitoin sellaista marjajauhetta. :) Suosittelen kokeilemaan! :) Espanjassa (ainakin Zaragozassa ja varmasti Barcelonassa) on sellaisia tunnelmallisia ihania liikkeitä, joissa voi ostaa tuon tyylisiä sisustusjuttuja. Tykkäsin käydä siel, esim. Zaragozassa on sellainen liike kuin Buen Rollito. :) Jos siis satut eksymään Zaragozaan päin, niin sekin on ihan kiva liike vierailtavaksi. :)

Mine kirjoitti...

Minäkin tykkään tuollaisesta sisustuksesta, mutta en ehkä jaksaisi sellaista kotona? Siitä tulee Turkki mieleen:). Ja kengät oli ihanat! Huolisin...

Nonna kirjoitti...

Kiva lueskella näitä sinun vastauksia. Desigualin vaatteet ja kengät ovat tosi upeita!

Matkatar kirjoitti...

Kiitos! Niin ovat, Desigualin putiikissa tekisi mieli aina ostaa vaikka kuinka paljon ihanuuksia, mutta ei sitten kuitenkaan osaa päättää mikä olisi kaikkein ihanin, jos on oikeastaan ostamassa.

Matkatar kirjoitti...

Heh, ymmärrettävää että saatat haluta kotiin jotain muutakin. :)

Matkatar kirjoitti...

Olen itsekin käyttänyt Griegojogurtteja, ne ovat aivan ihania :) Tuota marjajauhetta voisin kokeillakin...jotain ihania sisustusputiikkeja olen jo löytänytkin, ja sitten sieltä Encants Vellsin kirpparialueelta tekee tosi hyviä löytöjä edullisestikin.

Matkatar kirjoitti...

Jep! :D

Matkatar kirjoitti...

:) Juu Desigual on ihana.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...