tiistai 19. marraskuuta 2013

Makealakko jatkuu!

 
Miten kuukauden alussa aloittamani sokeriton marraskuu etenee? Onhan tässä kiusauksia ollut lähes päivittäin, myönnän, mutta silti yllättävän hyvin jatkuu edelleen.
 
Olen sallinut itselleni esim. ketsupin pastan joukkoon -se kerta kaikkiaan vaan maistuu paremmalle niin -eikä täältä todellakaan kannata edes etsiä sokeritonta vaihtoehtoa!
 
Alussahan ajattelin tinkiä myös makeuttajista, mutta olen käyttänyt jonkun verran esim. valmisvanukkaita ja karkinkorvikkeeksi paikallista turronia, joka on tehty lähes yksinomaan manteleista. Nam! Tuoreita hedelmiä syön myös ja säilykehedelmiä, jotka ovat omassa mehussaan. Tarkkana saa kaupassa olla heh!
 
Kerran olen kyllä ihan oikeastikin hairahtanut sokeripommiin. Mies nappasi itselleen tiramisu -jäätelöä pakastimesta, ja se näytti niiiiin hyvältä, että päätin sallia vähän itsellenikin. Ihme kyllä, se ei ollut edes kummoista, aika imelää vain! Ja maistui liikaa kahville. (en pidä kahvista) Täytyihän minun testata uusia hienoja jätskikulhoja, jotka löysimme putiikista...
 
Hyvin olen voinut, eikä liiallinen nälkä vaivaa kunhan muistan syödä joka aterialla tarpeeksi myös proteiineja. Olen huomannut, että terveellisen proteiinin avulla pystyy hyvin ehkäisemään makeita mielitekoja!
 
Ai niin kääk. Täytyykö minun tunnustaa vielä eräs asia, joka on sokeriton, mutta silti hieman rajoilla? Olen paistanut kaksi kertaa räiskäleitä. Minulle ne maistuvat sellaisenaan, mies laittaa sokeria. (marjoja en täällä uskalla käyttää, sain jo kerran vatsataudin niistä). Seuraavaksi voisikin lisätä pakettiin ydinvehnäjauho -lakon, hmm..
 
Jatkan siis lakkoa edelleen, vaikka sallin itselleni toisinaan pientä namistelua ilman sokeria. Joulukuussa tulee varmasti herkuteltua hieman sallivammin, mutta en halua, että koko homma räjähtää taas käsistä liiallisen herkuttelun puolelle. Keveämpiä, sokerittomia ja terveellisempiä jälkiruokia voisi alkaa ihan pysyvämminkin opettelemaan tekemään.

Kananmunat porisemaan, niissä on proteiinia!
 Mites teillä muilla mukanaolijoilla lakko etenee?


4 kommenttia:

Pepi kirjoitti...

Täytyy tynnustaa, että vaihtelevasti! Suklaajätskin sallin itselleni aina silloin tällöin, se on mun herkkuni nyt.
Mutta päätinpä jättää pois vehnän joka muodossaan ja keventää muuten ruokailuani.
Ja tuntuu!! olo pirteämpi niin psyykkisesti kuin fyysisestikin.
Ja se on paljon se, tämä vuodenaika täällä kun on ihan hanurista!

Harakka kirjoitti...

Hyvä sinä!
Mutta joskus aikoinaan, viisi vuotta sitten laihdutin kananmunien avulla ja söin niitä kyllä silloin paljon.-
Mutta, mutta, onko ne sitten liian kolestrolipitoisia, sitä en tiedä ja tietääköhän kukaan?
Loppujen lopuksihan niitä saa syödä nykyään enemmän, kuin ennen.
Mutta oikeesti, nehän pitävät nälkää, ei tule ihan heti nälkä, kun kananmunia syö.
Ja kun niitä vielä laittaa vaikka salaattiin ja muiden vihannesten joukkoon, niin nälkä lähtee hyvin.
Mulle nykyään toi jätelö justiinsa tekee vaikeaa, sillä se on niiiiin hyvää, nami!
Ja joskuskan sitä pitää saada nauttia!
Ja annetaan itsellemme edes jouluna lupa syödä, mitä huvittaa, jatketaan sitten taas joulun jälkeen, vai mitä?

Mine kirjoitti...

Minulla arki menee aika askeettisesti ja vielä suht helposti. Viikonloppuisin on ollut hieman hairahduksia. Isänpäiväkakkua nääs ja jotain muuta sen suuntaista. Nyt koitan tiukentaa linjaa myös viikonloppujen suhteen….

Matkatar kirjoitti...

Pepi: Hienoa! Itse en ole vehnästä vielä pysynyt luopumaan, mutta yritän vähentää.

Harakka:Kiitos! En usko että minulle kananmunien kolesteroli haittaa tekee, minulla ei ole liikaa kolesterolia :) Enkä syö niitä edes joka päivä, mutta parhaimmillaan menee 3...

Mine: Uskon, että lasten kanssa niitä hairahduksia tulee helpommin. Meillekin tulee tyttäriä parin viikon päästä, kyllä silloin täytyy herkutellakin!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...