lauantai 1. marraskuuta 2014

30 päivän vatsalihashaaste

(kuva web)

Kun tässä nyt on tällä viikolla yritelty herätellä kuntoiluinnostusta taas eloon, päätin lähteä mukaan kuukauden kestävään vatsalihashaasteeseen.

Tuossa taulukossa näkee hyvin millä perusliikkeillä tähän lähdetään mukaan: istumaannousuja, perusrutistuksia, jalkojen nostoja ja lankkuja. Määrät nousevat joka päivä, ja joka neljäs päivä on vapaa.

Minä niin tykkään tälläisistä haasteista!

Ainakin kun niitä lähtee näin julkisesti toitottamaan, että mukana ollaan...niin johan nolottaa jos jättää kesken.

Itse asiassa tein tuon ekan päivän treenin jo pari tuntia sitten ja innostuin samaan syssyyn tekemään jalka- ja käsitreeniäkin. Vähän osasin arvata etukäteen, että istumaannousut ovat minulle vaikeimpia, joten tein ne kahdessa osassa. Muut olivatkin vielä tässä vaiheessa helppoja. Treenatessa mietin, että tuleekohan tästä tarpeeksi harjoitusta vinoihin ja poikittaisiin vatsalihaksiin? No saa nähdä miltä huomenna tuntuu...


Juoksemiset ovat lähteneet hyvin käyntiin. Ei ole tullut jalkojen kipeytymisiä tai puutumistakaan, mitä minulla joskus on ollut tauon jälkeen. On hyvä systeemi pitää täällä omat juoksukengät ja Suomessa toiset! Ei tarvitse edestakaisin kuljetella ja aina on hyvät sisäänajetut kengät odottamassa.

Haasteeseen innostanut RunAway Mama -blogin kirjoittaja kuuluu myös Facebookin Bloggaajien Blogiyhteistyö -ryhmään. Mukaan saa liittyä kuka vaan bloggaaja. 

Kuka muu innostuu 30 päivän vatsalihashaasteesta?






9 kommenttia:

Satu kirjoitti...

Hitsi, mun tekisi mieli alkaa tähän kanssa. Olen niin plösähtänyt, ja liikunta on jäänyt viime aikoina niin vähälle, että tästä olisi hyvä aloittaa. Mutta sitten kun katson noita loppukuun määriä, että 125 istumaannousua, niin huh-huh. :-D

anumorchy kirjoitti...

No sita minakin ihmettelin, etta kylla tuo edistymisen tahti tuntuu vahan utopisen nopealta!!

Erika kirjoitti...

mäki aloin tekeen tota joskus pari viikkoa sitte. Mut en kyl ihan noudata tota ku teen kaikkia muitaki liikkeitä välillä, enkä vaa noita neljää :D

Matkatar kirjoitti...

Satu: Mukaan vaan! Aina sitä voi muokata ja soveltaa jos tuntuu liian hurjalta. Ja tosiaan tehdä osissa noi määrät!

anumorchy: Uskon että tarkoitus onkin että niitä ei tehdä yhteenpötköön siinä vaiheessa kun tulee raskaampaa. Kyllähän kuntosalillakin tehdään liikkeitä 8-10 sarjan toistoissa 3 kertaa. Nämäkin voi jakaa pariin-kolmeen osaan, jopa useampaankin lopppupäässä jos siltä tuntuu. Niin se on tehokkaampaakin!

Erika: Ai jaa, kiva juttu!

Jael kirjoitti...

No mä oikeastaan harrastan tuota haastetta koko ajan;D Kotona tulee usein tehtyä vatsaliikkeitä ja tänään tein kuntosalissakin,mutta määrää tulisi nostaa,että tulokset olisivat paremmat.

maiju kirjoitti...

Onnea haasteeseen ;)

Matkatar kirjoitti...

Jael: Hyvä sinä! Minä olen ikävä kyllä niin lyhytjännitteinen että välillä on kausia jolloin harrastan näitä monta kertaa viikossa -jopa kuukausia. Sitten taas vaivihkaa laiskistun ja tulee monen kuukauden tauko...

maiju: Kiitos!

tuulanneli kirjoitti...

heippa, haaste kiinostaa todella paljon!! pakko kokeilla, voinko lainata huomiseen postaukseen tuota kuvaa?

Matkatar kirjoitti...

tuulanneli: Kiva kun innostuit! Nappaa kuva ilman muuta, itsekin löysin sen netistä.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...