torstai 14. toukokuuta 2015

Sarja / kirja suositus!


Tänään torstaina alkaa vihdoin Suomenkin telkkarissa katsomisen arvoinen sarja. Minä olen siitä jo ensimmäiset 9 osaa jo nähnytkin (kahteen kertaan...) ja olen aiemmin lukenut kirjasarjan, johon tämä mielenkiintoinen seikkailutarina perustuu.

Se on Diana Gabaldonin Muukalaisesta kirjoittava sarja Outlander -Matkantekijä. Nuori lääkärinainen, joka toisen maailmansodan loputtua aloittelee vihdoin elämään normaalia elämää, joutuukin Skotlannissa käydessään mystisen kivikehän kautta ajassa 200 vuotta taaksepäin...


Enempää en paljastakaan. Luvassa on upeaa pukuloistoa, seikkailua toisensa perään, ja tietenkin...


romantiikkaa!


Tämä kaikki tapahtuu upeilla Skotlannin nummilla ja jännittävissä kivilinnoituksissa seksikkäällä skottimurteella höystettynä.




Suosittelen siis ehdottomasti! Sarja on tosi hyvin tehty kirjojen perusteella. Se tempaisee katsojan hienosti mukaansa jännittäviin tapahtumiin 1700 -luvulle. (Eikä tämä ole mitään "romanttista hömppää", vaan kyllä tämä sarja miehillekin käy, minun mieheni ainakin pitää tästä...)

Tänään se siis alkaa TV1:llä klo 21.05 - 21.55, uusinta tulee lauantaisin n. klo 23.40, olkaa paikalla!

Mukavia hetkiä sarjan parissa!

Ovatko Gabaldonin kirjat tai tämä sarja jo sinulle tuttuja?

(*kuvat netistä)


17 kommenttia:

Tiina V. kirjoitti...

Sarja vaikuttaa mielenkiintoiselta. Aiomme katsoa aloitusjakson yhdessä tänään!
Mukavaa torstaipäivää sateesta huolimatta :)
T&J

Unelma kirjoitti...

En tuota huomannutkaan, laitetaan harkintaan.

mimon mami kirjoitti...

Olen myös lukenut tuon kirjasarjan ja tykkäsin siitä kovasti. Sarja - hm, toivottavasti ei pilaa niitä mielikuvia, joita on jo muodostunut. Aion sen katsoa...
Aurinkoista loppuviikkoa!

Cheri kirjoitti...

Kiitos vinkistä, voisin kuvitella pitäväni tuollaisesta jos ei ole ihan satua. Toivottavasti sarjan voi katsoa myös Areenalta.

Katja kirjoitti...

Tätä on odotettu! Kirjat on luettu useampaan kertaan ja sarjaa olen netistä jo kurkkinut.

orvokki kirjoitti...

Ehdottomasti aion katsoa, siis olen laittanut jatkuvalle tallennukselle, etten vain missaa mitään. Ja muistaakseni olen lukenut, sillä juoni tuntui niin tutulta.

(PS. minulla ei ole aavistustakaan, miksi blogissani avautuu sellainen ärtsy mainos, se ei tietenkaan avaudu kun itse availen, eikä ole aavistustakaan miten sellaisen saisi pois.. sorry)

Satu Kukkaiselämää kirjoitti...

En ole lukenut kirjaa. Mulla on aina vähän ennakkoluuloja tuollaisia fantasiajuttuja kohtaan. Olen vähän tosikko...

Pepi kirjoitti...

Kirjasarjan kahdeksas osa on odotellut ilmestymisestään asti kesää hyllyssä, sarja on ihan huikeeta luettavaa!
Täytyy sanoa, että pienellä varauksella odotan tv-sarjaa....ja voi kyllä olla, että käy niin, että pakko se(kin) on hommata DVDnä ihan niinkuin downton abbey ja game on thrones....

Tiia K kirjoitti...

Kirjoja en ole lukenut vaikka hyllyssäkin on, en tiedä jokin siinä juonessa ahdistaa. Kaksi maailmaa, kaksi elämää. Kyseistä sarjaa katselin muutaman osan jenkeistä useita kuukausia sitten ja en tiedä, jokin näyttelijöissä vaan ei vedonnut. Muuten rakastan tälläisiä historiallisia sarjoja, en tiedä mikä jäi nyt uupumaan. Luulen silti että annan sarjalle vielä toisen mahdollisuuden.

Tuitiina kirjoitti...

Kiitos vinkistä, mulla on mennyt ihan ohi, että matkantekijä on jo sarjana! Kirjat luettu ja täysillä uppouduin niiden maailmaan ja nyt (onneksi) ehdin vielä tallenukselle tämän laittamaan :D

Virpi kirjoitti...

Kirjasarja vetäisi niin mukaansa, että tilasin kahden ensimmäisen jälkeen uutuudet aina englanninkielisinä. Viimeisen vasta maltoin odottaa kirjastosta, ja nyt tuntuu, ettei Gabaldon itse malta millään luopua henkilöistään.

En minäkään, siksi sarja tulee enemmän kuin tarpeeseen!

Paluumuuttajatar kirjoitti...

Kiitos suosituksista, meillä onkin ollut yhteinen mielenkiinnon kohde hakusalla. Olisikohan tämä sellainen?

Sinikka Kurunsaari kirjoitti...

Katsoin juuri ensimmäisen jakson ja koukussa ollaan!!! Huippu juttu - eikä vähiten siksi että päätoimijana on sanavalmis nainen!!!!

Vivi Vinna kirjoitti...

Olen katsonut sarjaa ja koukussa ollaan! :)Aion lukea kirjatkin, jahka saan tilaisuuden. Miustakin skottiaksentti on hurmaavan kuuloista! :) Olisi kiva päästä matkalle sinne.

Matkatar kirjoitti...

Tiina: Kiva juttu!

Unelma: Hienoa

mimon mami: Minä ainakin yllätyin miten sarja oli niin hyvin tehty, ei menneet kirjan lukemisen perusteella tehdyt mielikuvat pilalle :D

Cheri: Ei tämä ihan täysin fantasian puolelle mene :)

Katja: Hii, kiva juttu!

orvokki: Kiva! Juu mainoksesta en tiedä, mutta se on ollut siellä kauan ja vaikuttaa joltain "hakkerijutulta" koska vilahtaa vaan hetken...

Satu: Hih, kyllä ne fantasiajutut ovat usein ihan mukavia. Minä se vasta tosikko olen ihmisenä, mutta tykkään mahdottomasti erilaisista fantasiaseikkailuista :D

Pepi: Vautsi, minulla taitaa loppupäässä vielä luettavaa. Tai ei haittaa vaikka lukisi alusta asti kaikki kun osan luin saksaksi.

Tiia: Voi, onhan siinä jännittäviä käänteitä. En minäkään tykästynyt ensin tuohon Jamien näyttelijään, nyt siihen on jo tottunut.

Tuitiina: Kiva kun vinkki hyödytti!

Virpi: Mainiota, kyllä nuo kirjat minustakin tempaisevat lukijan mukaansa.

Paluumuuttajar: Toivottavasti pidätte!

Sinikka: Hii kiva juttu!

Vivi Vinna: Kiva että sinäkin pidät! Juu tuo skottiaksentti on ihanaa ja minullakin on ollut Skotlanti toivelistalla jo kauan... :D

Mrs K kirjoitti...

Katsoin jaksot Youtubesta ja ihastuin ihan täysin! Piti tilata sitten eka kirjakin :)

Anonyymi kirjoitti...

Matkantekijä on mielenkiintoinen tapaus. Sain lahjaksi kirjasarjan 7:n kirjan ja jäin heti koukkuun. En koskaan ole lukenut, enkä lue tämän genren kirjallisuutta. Oli pakko hankkia kaikki opukset, jotka nyt olen lukenut kolmeen kertaan.
Seuraan TV-sarjaa varauksella, yleensä kirja on aina parempi kuin elokuva....toivotaan parasta !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...