keskiviikko 20. huhtikuuta 2016

Maalaismökissä vuoren huipulla

Löysimme taannoisella La Carrotxan läänin reissultamme varsin mainion majoituspaikan. Ajoimme siis Gironasta suoraan Sant Jaume de Lliercan pikkukylään josta lähti pikkuruinen viiden kilsan tie kiipeämään vuoren rinnettä ylöspäin. Kännykän gps:n avulla suunnistimme, ei se ollut kovin helppoa sillä yhteys oli hidas ja pätki koko ajan.

Lopulta pääsimme vuoren päälle ja sieltä oli tosi huikeat näköalat Pyreneille:

Vanha idyllinen kivitalo siisteine pihapiireineen odotti kutsuvasti.
Täytyy tunnustaa, että se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Pihalla oli kaksi tanskandoggia päivää paistattelemassa. Ne olivat kuin patsaita. Lähestyttyämme ne heräsivät ja nousivat, toinen näytti aika vanhalta ja oli todella valtava -en ole ikinä nähnyt niin suurta koiraa! Kusta lorauttivat varmaan puoli saavillista auton renkaaseemme.

Siri niille tietysti räksytti jonkin aikaa mutta lopetti kun huomasi etteivät jättiläiset edes sitä juuri huomanneet. Mikälie hiirulainen jaloissa.

Can Joun maatalomajoitusta pyörittää nuori pariskunta Iona ja Oscar. He olivat tosi mukavia ja ottivat jokaisen vieraan sydämellisesti vastaan. Meille tarjottiin lämpimällä terassilla alkuun teet ja kahvit itseleivottujen keksien kera. Samalla Iona kyseli suunnitelmistamme ja antoi vinkkejä sekä kertoi talon historiasta.

Maatalon pihapiirissä oli muitakin eläimiä. Pari kissaa sekä vaalea ja tumma hevonen. Siri oli hepoista niin tohkeissaan ettei meinannut paikoillaan pysyä.

Hotellilta menee myös patikointireittejä moneen suuntaan ja koiran kanssa ehdimme jonkin verran lähiympäristöä käppäilläkin.

Uima-allaskin sieltä löytyi mutta tähän aikaan vuodesta se oli pois käytöstä ja likainen. Aika upeat näköalat tuoltakin...

Hyvin nukutun yön jälkeen kävimme Siriä pissittelemässä ja tutkimassa paikkoja lisää.

Hepat olivat lähteneet aitauksestaan syömään ruohoa hotellin nurmikolta joten niitä pääsi rapsuttelemaan läheltä.

Aamupala oli katettu pitkään komeaan saliin ja se oli varsin monipuolinen.

Oli mukavaa syödä aamiaista takkatulen vieressä.

Aamiaisen jälkeen hyppäsimme hauskaan vuokrakärryymme ja lähdimme päivän seikkailuihin...niistä sitten taas toisella kertaa...

...hasta luego!

Kikka Kainu-Lehto kirjoitti...

Voi Luoja mitä maisemia, on varmasti ollut nautinnollinen retki. Kiva ja persoonallinen tuo majapaikkanne, ja sääkin näyttää suosineen, ihan kateeksi teitä käy. Täällä vaan käpristellään koleassa kevätsäässä. Kevyttoppis on edelleenkin kova sana koiran kanssa lenkkeillessä. Mietin tuossa juuri eilen, että vappuun on enää puoltoista viikkoa ja silloin pitäis perinteisesti panna sandaalit jalkaan ja kesämekko päälle kun piknikille suuntaa. Mutta ei kyllä inspiroi ainakaan vielä. Mukavaa kevään ja loman jatkoa sinne!

Rva Kepponen kirjoitti...

Upeat maisemat! Kivan näköinen majapaikka.

Tiia K kirjoitti...

Miten kaunista, näistä maisemista tulvi mieleen Barcelonan reissuilta ostamat El Mueblet ja lehden huikeat kodit noin kauniissa maisemissa. :)

Marre kirjoitti...

Kauniita maisemia ja tunnelmallinen paikka.

orvokki kirjoitti...

Ihanan tuntuinen majapaikka. Ja todella upeat maisemat.

Matkatar kirjoitti...

Kikka Kainu-Lehto: Kiitos!Vapuksi mekin jo takaisin Suomeen suunnistamme ja tosiaan toivon että olisi ne sandaalikelit :D

Rva Kepponen: Juu tuo oli hieno paikka...

Tiia: Ahaa...olisihan tuollainen maisema kodin ikkunasta aika kiva juttu. Mutta aika hankala toteuttaa muuten kuin lomilla...

Marre: Kyllä tuolla kelpasi

Orvokki: Kiitos, olimme tyytyväisiä ja siksi tämän postauksen teinkin vaikken yleensä jaksele hotelleista kirjoitella. Jos vaikka joku saisi vinkkiä :D