sunnuntai 5. kesäkuuta 2016

Vaellusretki koirien kanssa

Palaan vielä keväisen pääsiäisretken vaelluksiin. Näitä on kiva itsekin kuvien kautta muistella.

Mehän olimme Espajassa Tarragonan liepeillä liikkeellä ja yövyimme viehättävässä Pratdip -nimisessä pikkukylässä. (Barcelonasta Tarragonaan on n. 100 km ja Tarragonan ja Pratdipin väliä on n. 30 km)

Aamulla päätimme kokeilla yhtä monista vaellusreiteistä joita kylästä lähtee. Mehän olimme ystävämme kanssa liikkeellä ja mukana oli hänen mäyräkoiransa Sakke sekä meidän pikku Sirimme.

Pratdip jäi yhä kauemmas

Polulla oli pieni viitta josta ohjattiin poikkeamaan johonkin pirunluolaan. Kuulosti hurjalta. Reitti oli takaisin rinnettä alaspäin mutta pusikoiden läpi. Mies lähti Sirin kanssa katsomaan olisiko luola katsomisen arvoinen ja me jäimme Sakke-toipilaan kanssa odottamaan ylös.

Miehellä menikin yllättävän kauan aikaa ja aloin jopa hieman jo huolestua että olisiko jotain sattunut. Sakkekin kaipaili kaveriaan niin kaihoisasti...

Tulivathan he lopulta pensaikon keskeltä. Oli kuulemma ollut aikamoista ryteikköä koko matka

Oli mies ottanut pari kuvaa kännykkäkameralla tuolta luolasta. Nämä eivät kertomansa mukaan kerro koosta eikä paikasta mitään (niinhän se aina on), mutta siellä oli ollut korkea luola jonne oli turhan hankala päästä.

Vielä jonkin aikaa kiivettyämme pääsimme huipulle. Sieltähän oli upeat näköalat joka puolelle. Ja tuivertava tuuli oli viedä hiukset mennessään.

Alempaa rinteestä löysimme komean vanhan luostarin jonka pihapiirissä oli kahvila. Pysähdyimme sinne  huilahtamaan ja joimme oluset janoomme.

Paikassa oli kaunis kappeli
Siriä alkoi väsyttää pitkän kävelyretken jälkeen (vaikka jonkin verran oli sylissä ollutkin).

Virkistäytyneinä jatkoimme matkaa. Löysimme matkan varrelta kauniin vanhan talon rauniot. Harmitti että se oli päässyt rapistumaan, on varmasti ollut upea aikoinaan. Toivottavasti sen joku vielä pelastaa...

Vuoren alapuolella maasto muuttui koko ajan. Aina uusia yllätyksiä mutkan takana.

(Sirpukka kaipasi jo kunnon siestalle...)
Oli tosi mukava ja vaihteleva vaellusreitti. Saavuimme illansuussa takaisin Pratdipin kylään. Erään talon pihalla aidan takana oli hiljaista kunnes tulimme kohdalle -ja yllättäen iso koira työnsi haukkuen päänsä aidan reiästä ulos -kylläpäs säikähdimme!

Myönnän että kyllä tässä jo hieman kaipaa noihin Espanjan maisemiin vaeltelemaan. Onneksi pihapiirin puuhat saavat muuta ajateltavaa...meillä onkin alkanut taas uusi sekoproggis miehen kanssa, jos siitä sitten seuraavalla kerralla...

Uusi viikko, uudet kujeet...

Q kirjoitti...

Ihanat maisemat :)

Tina Jylha kirjoitti...

Mahtava reissu! Ootellaan teitä Barcelonassa uusiin seikkailuihin!

Satu /Talossano23 kirjoitti...

Näyttää ihanalta ja hyvin houkuttelevalta <3

Kikka Kainu-Lehto kirjoitti...

Taas aivan huikeita kuvia mielenkiintoisesta retkestänne.

Matkatar kirjoitti...

Q: Joo kyllä tuolla kelpasi liikkua!

Tina: Niin oli! Kyllä mekin jo ootellaan syksyä taas... :D

Satu/Talossano 23: Kiitos :)

Kikka Kainu-Lehto: Kiitos!

Esther Helmiä kirjoitti...

Tuollaiset reissut ovat parhaita. Kierrellä ja katsella, tutustua pieniin kahviloihin ym. Meillä monesti myös tapana tai vuokraamme auton ja kierrämme monia erilaisia paikkoja,piknikkeineen ,uimapoukamineen jne.Täältä Saksasta on tosin helppoa omalla autollakin mennä kuten teemme myös lähimaihin. On hyvät tiet ajella, Kroatiaan, Italiaan Ranskaan.. Upeet kuvat.Matkailu avartaa :)

Matkatar kirjoitti...

Esther Helmiä: Kyllä vain! Juu Saksa on hyvällä paikalla, olen itsekin asunut siellä kolme vuotta ja tuli tehtyä paljon retkiä lähikaupunkeihin ja naapurimaihin.

-K- kirjoitti...

Olipas kiva palata tuohon teidän reissuun! Miehelle nuo Brad Pittin reitit ovat tuttuja, itselleni vähän vähemmän. Yksi talo, jota katseltiin, olisi ollut tuolla lähellä tuota kylää. Tuolla on karua ja kaunista, ja usein vielä tuulisempaa kuin täällä meillä! Se talo ja piha jota kävin siellä pariin kertaan katsomassa oli kyllä tosi kiva!