keskiviikko 19. lokakuuta 2016

Bunkkerit

Viime sunnuntaina kävimme retkellä paikassa joka oli meille vielä uusi. Nimittäin Barcelonan bunkkereilla. Jäimme pois Alfons X:n metroaseman kohdalla ja lähdimme kiipeämään ylöspäin sillä tiesimme niiden olevan korkealla, muuten ei tarkempaa osoitetta paikasta ollut.

Kivasti sopii kukkien väri asuuni vai mitä?

Miehen hyvän suuntavaiston ansiosta löysimmekin pian kunnon polulle joka kiersi kukkulan rinnettä. Oli kaunista, rauhallista ja lämmin.

Kauempana näin sillan ja toivoin että olisipa se sellainen jännittävä riippusilta...

Tässä pysähdyimme juomaan vettä ja ihailimme maisemaa...olimme jo melko korkealla.

Kun pääsimme sillalle, pettymyksekseni se osoittautui leveäksi ja tukevaksi sillaksi. Oli silti kivaa kävellä sitä pitkin ja harvaan aseteltujen lautojen välistä näki alas -kääk!

Ylhäällä oli paljon kaktuksia. Varmaan joku tauti oli vain kuihduttanut niitä, harmi.

Päästessämme ylös näimme millaisista bunkkereista oli kyse, mitä niin moni on hehkuttanut. Sieltä oli tosiaan hieno 360 asteen näköala ympäri kaupungin.

Paikalla oli paljon porukkaa fiilistelemässä, picnicillä tai muuten vaan kuhertelemassa. Barcelona on rakastavaisten kaupunki.

Betoniset bunkkerit on rakennettu Espanjan Sisällissodan aikana 1930 -luvun lopulla ilmatorjuntaiskuja varten. Itse paikka ei mielestäni ollut kovin kiva vaikka näköalat olivatkin hienot.

Löysimme iloksemme hieman eri reitin pois tuolta, ja näimme lisää ihanaa metsikköä sekä alhaalla kauniita taloja.

Unelmatalonikin löytyi...siinä oli ihana salainen hieman ränsistynyt puutarha, iso puu pihalla ja miten söpö talo torneineen kaikkineen, vautsi!

(Lopuksi täytyi vähän pelleilläkin, sori pikainen puolikökköinen photoshoppaus...)

Olipas kiva retki vaikkei tuosta lempparipaikkaa tullut. Tosin illalla tänne olisi varmaankin mielenkiintoista tulla kuvaamaan kaupungin valoja. Sirikin tykkäsi käydä vaihteeksi muualla lenkillä ja nautti retkestämme kovasti.

We made a little trip to bunkers in Barcelona. There’s a nice 360º sight of Barcelona. Linked to:

Menninkäinen kirjoitti...

Hahaha tota vikaa kuvaa! :D Aika hyvä photoshoppaus, sanoisin.

Onko tuo kuitenkin samalla suunnalla kuin Par Guëll? Maisemat on samannäköiset... Tarkoitan näyttää samalta näkövinkkeliltä, mutta vähän kauempaa.

Pepsi + Max kirjoitti...

Kivan näköistä ja mitkä maisemat! Tuo vipa kuva on silti paras :D :D Sirikin katselee alas :D

Sirokko kirjoitti...

Hih, uhkarohkeita maiseman katsojia :D
Upeita näköaloja, maisemat näyttävät aika lailla samalta kuin täälläkin, siistimpinä versioina. Ei siellä vierailukohteet lopu, ahdistavan iso kaupunki silti.

http://tuijankortteilua.blogspot.com kirjoitti...

Onpa siellä vielä paljon kukkia. Ihania maisemia, hauska toi vika kuva.

Susanna kirjoitti...

Ihana retkikuvaus :-)

Sirpa kirjoitti...

Onhan sieltä hienot näkymät!
Selvästi teillä kaikilla on korkeanpaikankammo:=)

Mukavaa viikonloppua!

Jael kirjoitti...

Upeat näkymät tuolta ylhäältä,hienot näköalapaikat löysitte:) Minulle tulee hieman mieleen tuosta Caracas,joka on vuorien ympäröimä.ja joskus kävelimme ylöspäin ,mutten koskaan päässyt jaloin ihan ylös asti,sillä siellä on niin paljon ilmasaasteita ,enkä tiennyt silloin että minulla oli astma.

Matkatar kirjoitti...

Menninkäinen: Hih, kiitos :D Juu Parc Güell on tuossa lähellä, ei ihme että näyttää samalta.

Pepsi+Max: Kiitti :D

sirokko: Hih kiitos. No, en minä koe Barcelonaa ahdistavan isona kaupunkina. Aika harvoin tulee pyörittyä niissä paikoissa missä on eniten turisteja tai autoliikennettä, ehkä siksi.

Tuijankortteilua: Kiitos! Juu kyllä kukkia riittää, ihan kesähän täällä suomalaisittain vielä on.

Susanna: Kiitos!

Sirpa: Heh :D Kiitos!

Jael: Juu oli tosi kiva käydä tuolla, vaikkei enää tulisikaan mentyä.

Paluumuuttajatar kirjoitti...

Hyvä kierros. Tässä juuri kakkosen kanssa mietitään, että mikä voisi olla se hänen 18-vuotis kohteensa. Luvattiin taas jakaa mainoksia marras-joulukuu, niin saadaan alkuun tuo matkakassan kerrytys:). Jos hän vaikka haluaisi mennä Barcelonaan:D.

Suza kirjoitti...

very beautiful

Ansku kirjoitti...

Ääks otti ihan mahanpohjasta vika pelleilykuva :D

Tillariina K. kirjoitti...

Jos nyt ei ollut ihan paras paikka, niin tulipa nähtyä ja koettua! Ei jää mieltä painamaan, että millainen on! :) Hyvä tuo vimppa kuva! Siri on niin reipaasti seikkailemassa!

Satu kirjoitti...

Oli hienot näköalat! Minullakin oli toiveissa päästä käymään tuolla taannoisella Barcelonan-matkallamme, mutta aika ei riittänyt. Olisin halunnut käydä siellä illanedellä, auringon laskiessa, ja sitten katsella niitä kaupungin valoja. :-)

Matkatar kirjoitti...

Paluumuuttatar: Kiitos, juu oli kiva retki. Olisi kiva jos tulisitte Barcelonaan!

Suza: Thank you!

Ansku: Hih :D

Tillariina: Totta, nähty on ja uskon jotenkin että eiköhän tuonnekin tule toiste mentyä. Siri tykkää kovasti ulkoilusta etenkin jos on rauhallisempaa!

Satu:Ahaa, joo illalla tuo voisi olla kiva elämys. Olen käynyt Mont Jüicilla monesti illalla ja sieltäkin näkee upeasti kaupungin valot.

Satu V/SatunNaiselämää kirjoitti...

Upeannäköistä...kertakaikkiaan.

riitta k kirjoitti...

Aivan huikeita maisemia!

NC Sue kirjoitti...

Thank you for sharing at http://image-in-ing.blogspot.com/2016/10/springtime-memories.html