perjantai 16. kesäkuuta 2017

Tallinnamatkan kohokohdat ja arvonnan voittaja

Kerrassaan ihana paripäiväinen tyttärien kanssa Tallinnan risteilyllä takanapäin! Yövyimme ensimmäisen yön Silja Europella, söimme hyvin buffetissa ja menimme iltamyöhällä vielä discoonkin.

Itse asiassa viihdyttiin tanssahtelemassa kolmisin niin hyvin, että siellä meni kolmeen saakka yöllä. Yöunet jäivät siis aika vähiin ja olimme aika väsyneitä seuraavana aamuna aamupalapöydässä. Pääasia kuitenkin, että hauskaa oli!

Silmät ristissä kohti Tallinnaa
Olimme ajoissa Tallinnassa ja reput selässä lähdimme tutkimaan paikkoja. Olin ladannut kännykkään jo kotona CityMaps2go -appsin ja merkannut sinne muutamia paikkoja minne halusimme mennä. Sekä tietysti hotellimme. Olimme varanneet nimittäin yhden yön Three Crowns -hotelliin Tallinnan Vanhassa kaupungissa.

Hmm...mielenkiintoiset ajopuomit...
 Aluksi kiertelimme ostoskeskuksissa sataman läheisyydessä ja istuskelimme kahvilassa yritellen pikkuhiljaa virkistyä. Puolen päivän jälkeen jatkoimme matkaamme Tallinnan vanhaan kaupunkiin.

Piipahdimme erääseen galleriaan, joka oli kauniissa rakennuksessa, ihmettelimme kauniita putiikkeja, näimme katusoittajia ja nautimme kesäisestä ilmapiiristä täysin siemauksin.

Pienet kujat toivat Barcelonan mieleen...

Aloimme olla nälissämme ja päätimme etsiä ruokapaikkaa. Taisi vähän liian myöhällekin jäädä lounas kun huomasimme olevamme jo tosi nälissämme ja väsyneitä. Puhti oli vähän poissa.

Päädyimme yllättäen ulkoapäin näin vaatimattoman näköiseen paikkaan, jossa oli kellarissa ruokakauppa. Itse ravintola oli nimeltään Katusekohvik ja oli rakennuksen yläkerrassa. Vähän semmoinen boheemi hippipaikka jossa porukat polttelivat vesipiippua. No sinne sovimme hyvin joukkoon (no ei pössyttelemään heh) ja olimme tyytyväisiä lounaaseen.

Vihdoin saimme huoneemme Three Crowns hotellista -meille oli ilmoitettu että sen saa vasta kolmelta. Oli ihanaa heittää kengät pois jalasta ja huilahtaa.

Hotellissa oli kaunis rappukäytävä jossa oli kiva poseerata

Taisimme kaikki torkahtaa tunnin verran, olimme niin väsyneitä.  Virkistyneinä lähdimme jatkamaan matkaa -meidän oli tarkoitus käydä Bastionin tunneleissa, josta olin lukenut etukäteen.

Olimme niin pettyneitä kun kuulimme että sinne olisi pitänyt varata opastettu kierros etukäteen. No, tätä en tiennyt joten maanalaiset tunnelit täytyi tällä kertaa unohtaa.

Kiertelimme sen sijaan vielä vanhaa kaupunginosaa, tutkimme monia kirkkoja ja outoja matkamuistomyymälöitä. Noora osti kauniit maatuskat kotiin viemisiksi.

Söpössä pikku kahvilassakin piipahdimme leivonnaisilla, oli herkullista.

Ilta alkoi tulla ja meitä alkoi väsyttää vaikka kaupungissa oli vielä vaikka mitä elämää.

Kiva vaihteeksi hevirockia soittava katusoittaja -heillä oli pitkäkarvainen chihukin mukana!
Aamulla heräsimme ja kävimme aamupalalla. En voinut kuin ihastella tuota vanhaa historiallista rakennusta joka puolelta. Onneksi se oli osattu sisustaa sille kuuluvalla arvolla, se oli täynnä hienoja vanhoja maalauksia ja joka puolella oli kaunis paksu matto.

Todella voin suositella tuota kahden tähden hotellia yöpymiseen -sijainti oli mitä parhain ja ainakin näin esteetikolle se oli ihana paikka yöpyä! Ainut huono puoli mitä koimme oli ilmastoinnin puute, ikkunaa pidimmekin auki läpi yön. Kylpyhuoneessa myös haisi pahalle, mutta muuten kaikki oli kaunista ja siistiä.

Kuvauksellisia tyttäriäni täytyi vielä vähän ennen lähtöä kuvata hotellilla...

Muutaman tunnin ehdimme vielä kierrellä Tallinnaa ja tehdä viime hetken shoppailuja ennen kuin palasimme laivaan. Kotimatka olikin aika pitkä ja tylsähkö -väsyneinä olimme vasta illalla kotona.

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki jos olet jaksanut tänne saakka! En taaskaan voinut tehdä lyhyttä postausta, ja kuvia jäi vielä vaikka kuinka paljon.

Mutta nyt arvontaan! Kiitos kaikille osallistuneille mielenkiintoisista Tallinnavinkeistä -kävin jokaisen läpi ja osaa kävimme katsomassakin. (Vaan harmi kun Vivian Vau kenkäkauppaa emme kertakaikkiaan löytäneet, olisiko lähtenyt pois...) Aika ei kuitenkaan nyt ihan kaikkeen riittänyt tällä kertaa, mutta voi olla että ensi vuonna suunnistamme uudelleen Tallinnaan ja jätämme risteilybiletykset väliin...

Löysin arpavoitoksi Barcelonastakin bongaamani Natura Siberica -luonnonkosmetiikkaa. Olin niin iloinen törmätessäni Tallinnassa tuohon putiikkiin ja siellä kävimmekin molempina päivinä.
Minulla on itsellä sieltä päivävoide ja maailman paras huulivoide. Se on tarkoitettu vauvoille, joten ei takuulla sisällä mitään formaldehydejä yms. Plussana kestää -50 asteen pakkasen hih!

Voittaja saa siis tuota samaa huulivoidetta sekä jalkavoiteen ja käsivoiteen.

Tein perinteiset arpaliput kaikille osallistuneille ja Siri tupsahti siihen onnettareksi. Jotenkin se tuli valinneeksi karvakamujen emännän -eli Pepsi ja Max -kissojen kotiin olisi tulossa kiva Tallinnatulianen, onneksi olkoon! Laitatko osoitteesi minulle matkatarmail(at)gmail.com niin laitan postia tulemaan...

Ihanaista viikonloppua kaikille!

Pepsi ja Max kirjoitti...

Ihanat Tallinnan kuvat! Teillä on ollut selkästi antoisa reissu!! Jee, me voitettiin. Kiitos! Nuo tuotteet kiinnostavat kovasti emäntää - ei kissoja :D

Liplatus kirjoitti...

Tallinnassa riittää nähtävää. Mukava reissu Teillä ollut.
Kivoja kuvatarinoita.
Heinäkuussa tahi viimeistään elokuussa on tarkoitus käydä Tallinnassa muutama yö olemassa.

Hyvää viikonloppua! :)

Rva Kepponen kirjoitti...

Kivoja lomakuvia :) Tuollainen äiti-tyttäret reissu on varmasti mukava.

Satu kirjoitti...

Teillä oli varmasti kiva reissu! Harmi, että ette päässeet Bastionin tunneleihin. Olen joskus itsekin haaveillut käyväni niissä, enkä ole suuremmin opastettujen kierrosten ystävä, joten saattavat jäädä käymättä.

Tiia K kirjoitti...

Onnea Pepsille ja Maxille <3 Instassa jo ihailen teitä kolmikkoa, pakko sanoa, että koko sakki näytätte niin kauniilta ja cooleilta mustissa jakuissa. Mielettömät naiset. Terkkuja Kreikan auringon alta. <3

Matkatar kirjoitti...

Pepsi ja Max: Kiitos! Joo meillä oli tosi tosi kivaa :D
Kiva kun voititte!

Liplatus: Joo suunniteltiinkin että olisi kiva mennä sinne useammiksikin päiväksi. Ehkä ensi vuonna!

Rva Kepponen: Kiitos, juu niin ovat. Olen niin iloinen tyttäristäni!

Satu: Jep! No joo ne tunnelit olisi ollut kiva nähdä. Mutta jäi paljon muutakin...

Tiia K: Kiitos kiitos :D Ja ihanaa lomaa sinulle Kreikkaan!

orvokki kirjoitti...

Mielettömän upea ja uudenlainen Tallinna välittyi kuvistasi. Matkakuvasi houkutti lähtemään itsekin ja löytämään kaikenlaista uutta. Kiitos.