lauantai 8. heinäkuuta 2017

Hulinapäivä ja Myllysaari

Kivaa kun Instagramistakin saa menovinkkejä. Aamulla sitä selatessani huomasin, että blogikamu Taina oli käynyt Myllysaaressa tässä Lahdessa, niin heti tuumasin miehelle, että lähdetään mekin. Meillä oli sopivasti aikaa ennenkuin veljeni lapsineen oli tulossa vierailulle.

Sirikin tykkäsi kovasti uudesta lenkkimaastosta. Kävimme Myllysaaressa joskus vajaa 20 vuotta sitten (huh tätä ajan kulua!), mutta minulla ei ole juuri siitä muistikuvia kun en Lahtea yhtään silloin tuntenut.

Oli hauska katsella huvivenesataman pikku paatteja ja veneitä ja näimme tälläisen veikeän kesämökinkin tapaisen laiturissa.

Myllysaaressa on 100-vuotias vanha paviljonki, jossa on ravintola Kommodori. Emme olleet nälissämme tai janoissamme tällä kertaa joten tyydyimme vain ihailemaan sitä ulkopuolelta.

Myllysaari ei ole suuren suuri, mutta siellä on paljon kivoja rantapoukamia, joissa voi viettää vaikka mukavan kesäisen piknikkiretken. Täytyypä tulla joskus uudelleen!

Olikin kiva päivä tänään, koska tuli oltua paljon ulkona nauttimassa lämpimästä kesäsäästä. Meillä kävi veljen lisäksi eräs nuori sukulais pariskunta kyläilemässä, ja illalla kaverit tulivat pyöräillen tänne punaviinipullo mukanaan.

Huomenna toinen veljeni tulee kyläilemään, ja katsotaan jos innostumme lähtemään vielä taidenäyttelyyn...

Kesä on yhtä hulinaa, kiva niin!

Menninkäinen kirjoitti...

Mekin käytiin tässä keväällä Myllysaaressa. Sieltä löytyy nimittäin muutama geokätkö! :)

Tillariina K. kirjoitti...

Ihanalta näytti Myllysaari. Pidetään mielessä, jos tuolla liikutaan. Minä päätin eilen pitää somelomaa. Se koskee instaa, twitteriä ja facebookia. Blogia täytyy päivittää, oli mikä oli.

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

Oi...haluun tuollaisen kesämökin!!..:)

Satu V/SatunNaiselämää kirjoitti...

Onpa kaunista!

Jael kirjoitti...

Kauniilta näyttää tuo paikka,ja Suomen kesäkin niin kaunis täältä helteistä katsottuna;D

Matkatar kirjoitti...

Menninkäinen: Ahaa, en tiennytkään! :)

Tillariina: Juu ihan kiva saari, kannattaa katsastaa. Someloma kuulostaa hyvältä... -pitäis varmaan itsekin... :)

Hannele Ruusukummusta: Hih, juu ei näyttänyt hassummalta!

Satu V: Suomen kesä on niin kaunis :)

Jael: Juu täällä luonto on niin rehevää ja raikasta vaikka olisikin lämmin, se Suomessa on parasta.

Taina K kirjoitti...

Mä oon suhannu sinne ja tänne, ja nyt sitten mies pitää vähän lomaa, ja suhataan yhdessä sinne ja tänne.;D Se on just ihanaa!<3 Ehtii sitä kotona nyhjätä sitten joskus.:))
Tuu hakemaan niitä akileijoja, joudun niitä kohta nyppimään...

Paluumuuttajatar kirjoitti...

Mukava saari. Meillä on ollut myös hyvin hektiset neljä päivää takana ja toiset neljä edessä. Ikään kuin ahmitaan kesää koko kuluneen kylmän kesäkuun edestä. Viime yö meni muutaman tunnin unilla, kun ei muka nukkuakaan ehdi. Ja nyt pitäisi jaksaa mennä töihin. Meillä on vieraita Bulgariasta, joten mies rupesi lettutaikinan tekoon. Heippa.

Minna M kirjoitti...

Olette käyneet ihan tässä meidän nurkilla. Myllysaari on kyllä kiva ja kaunis. Muutaman kerran olen käynyt siellä juomassa kuohuviiniä ja syömässä mansikoita kaverin kanssa. Ravintolassa en ole uuden omistajan aikana käynyt.

Matkatar kirjoitti...

Taina K: Se on totta, on kivaa tutkimassa oman paikkakunnankin nähtävyyksiä, aina ei tarvitse lähteä kauemmas. Voisin hurauttaa bussilla jossain vaiheessa, hmm.. :D

Paluumuuttajatar: Kivaa kun saitte eksoottisia vieraita, varmasti letut maistuvat! Minunkin mies paistoi eilen lettuja, mutta kahdestaan syötiin kaikki :D

Minna M: Ai asut sinäkin täällä päin! Voisihan tuolla tosiaan joskus käydä ravintolassakin joskus.