torstai 9. toukokuuta 2013

Kuusi kertaa viisi

Sain jo kauan sitten kivan tunnustuksen Nonnalta -kiitos kovasti sinne Pearly White -blogiin!  Jos vihdoin ehtisin tutustua mitä hauskoja kysymyksiä tämä haaste pitää sisällään!

Tässä ohjeet haasteeseen:
1. Kiitä antajaa ja linkitä bloggaaja, joka antoi haasteen sinulle.

2. Valitse 5 blogia (joilla alle 200 lukijaa) ja kerro se heille jättämällä kommentti heidän blogiinsa.

3. Toivo, että ihmiset, joille jätit palkinnon, antavat sen eteenpäin viidelle. 

Laitan tunnustuksen eteenpäin seuraaville ihanille blogeille, joita seuraan mielelläni:

http://anneaulikki.blogspot.com.es/
http://kukkapilli.blogspot.fi/
http://luise-mylife.blogspot.fi/
http://moggydays.blogspot.fi/
http://morokollinblogi.blogspot.fi/



Haasteen kysymykset ovat seuraavat:

1. Viisi asiaa, joita tarvitset päivittäin:
2. Viisi kirjaa, joita suosittelet muille:
3. Viisi materialistista joululahjatoivetta:
4. Viisi paikkaa joissa haluaisit käydä
5. Viisi adjektiivia, jotka kuvaavat sinua (ja varsinaisesti negatiivisia ei tarvitse laittaa, eihän :)):
6. Viisi elämänohjetta, jotka haluat jakaa muille




Viisi päivittäin tarvitsemaani asiaa:
Lähdin oikein pohdiskelemaan mitä tarvitsisin joka päivä. Tietysti ruokaa ja vettä, unta ja valoa. Suihkukin on mukava, samoin wc ja katto pään päällä. Olen sikäli onnekkaassa asemassa, että minulle nämä ovat itsestäänselviä asioita. Mukavuutta lisää myös se, että omistaa kaikenlaisia elämää helpottavia asioita kuten tietokoneen, matkapuhelimen tai pyykinpesukoneen. Listaa voisi jatkaa pitkällekin.

Mutta mitä todella tarvitsen päivittäin, jos yllämainittuja ei lasketa?

  1. Minulla on lääkitys epilepsiaan, josta en pääse varmaan koskaan eroon...eli se on tärkein.
  2. En haluaisi olla pitkään yksin, eli läheiset ihmiset ovat minulle tärkeitä. Viihdyn toki toisinaan yksin mainiosti, mutta olla ihan totaalisen yksin -hui, se olisi kurjaa.
Edelliseen listaan en tosiaan keksinyt muuta. Ehkä paneuduin siihen liian syvällisesti. Koska luen paljon ja katselen elokuvia, voin hyvän mielikuvituksen avulla kuvitella millaista on elää maassa, jossa on sotatila tai nälänhätä. En voi kestää ajatusta myöskään kiduttamisesta tai sananvapauden rajoittamisesta, enkä myöskään eläintenrääkkäyksestä. Tätäkin listaa voi jatkaa loputtomiin. En pidä sanomalehtien lukemisesta, koska ne ovat täynnä kaikkea, josta tulee niin paha mieli. (Minua kiinnostavat vain kulttuuri -ja sarjakuvasivut, heh)

Viisi kirjaa, joita voisin suositella muille:
  1. Wilbur Smith: Joen Jumala
  2. Emily Bronte: Humiseva Harju
  3. John Steinbeck: Hiiriä ja ihmisiä
  4. Mikael Waltari: Sinuhe egyptiläinen
  5. Sofi Oksanen: Puhdistus
Viisi materialistista joululahjatoivetta:
  1. Nikon D7000 tai D5100 parilla kunnon putkella olisi kiva paketti :) 
  2. Uusi tehokas läppäri
Tähän hätään en keksinyt muuta, mutta kyllähän noissa jo onkin Joulupukille haastetta! :)

Viisi paikkaa, joissa haluaisin käydä:
  1. Australia
  2. New York -kaikki kehuvat sitä, joten pakko nähdä ja kokea!
  3. Azoreilla ja Madeiralla. Jälkimmäisellä saarella olen käynyt jo kaksi kertaa, mutta haluaisin sinne vielä -se oli niin upea paikka! Azoreista olen nähnyt kuvia, ja se näyttää ehkä vieläkin lumoavammalta!
  4. Istanbul -kyllä se on tämäkin tähän listaan laitettava! (kiitos Minen heh). Näin jo untakin, että olin siellä  ...
  5. Lisäksi haluaisin jonnekkin hyvin eksoottiseen paikkaan, en ole vielä varma minne. Jonnekin kauas (Aasiaan? / Eteläamerikkaan?), missä on kuitenkin lämmintä ja turvallista. Jonkinlainen pidempi seikkailu-vaellus-omatoimimatka olisi tosi jees. 
Viisi minua kuvaavaa adjektiivia:
Näitä olen ennenkin yrittänyt keksiä, ja se on hankalaa. Mutta nyt yritän uudelleen, ja keskittyä ihan uusiin ja vain positiivisiin adjektiiveihin!
  1. Olen rehellinen.
  2. Olen ymmärtäväinen.
  3. Olen säästäväinen.
  4. Olen ystävällinen.
  5. Olen joustava.
Viisi elämänohjetta, jotka haluaisin jakaa muille: (koska en ole runoilija tms, kaivelin näitä posetiivarit.fi -sivustolta!)
  1. Älä unelmoi elämääsi, vaan elä unelmaasi!
  2. Yhden iloisen linnun laulu täyttää koko metsän.
  3. Aina kun olet vihainen minuutin ajan, menetät kuusikymmentä onnellista sekuntia.
  4. Kannattaa mieluummin kysyä tyhmiä kysymyksiä kuin korjata tyhmiä virheitä.
  5. Asioilla on tapana järjestyä.
Pirteää tulevaa viikonloppua kaikille!


10 kommenttia:

Harakka kirjoitti...

Näitä olikin kiva lukea sinusta.
Kivoja juttuja ja taas tuntee toisen pikkasen paremmin.
Olet varmaan kiltti ihminen ja hyväsydäminen.
Hyvää Helatorstaita sulle ja kohta jo äitienpäivääkin!

Roz kirjoitti...

Kiitos vierailustasi blogissani, vaikka olinkin ehkä väärä henkilö. Mutta ei se mitään, löysin sitä kautta mukavan blogisi ja liityin lukijaksi. Ainakin sinulla on täydellinen kirjamaku =)=). Joen jumala, Sinuhe, Humiseva harju.. aah, lempikirjojani!

Pepi kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Pepi kirjoitti...

No voi ristus, yritin syödä samalla kun kirjoitin,eihän sitä mitään järkevää tullut!M

Eka kerta kun tuli kirjalista jonka kaikki kirjat olen lukenut :)
Ja Wilbur Smithin kirjoja voi suositella kaikkia!! Joen jumalakin on yksi osa joka liittyy muihin, mutta jännä sikäli, että jokainen hänen kirjansa on luettavissa ihan omana yksittäisenä kirjanaan! Yks mun ehdottomia suosikkejani!

Nonna kirjoitti...

Ole hyvä :) Oli kiva lukea sun vastauksia!

Jael kirjoitti...

Tällaisia kysymyksiä/vastauksia on aina kiva lukea!
Ja New Yorkiin sinun pitääkin ehdottomasti päästävä! Asuin siellä jonkin aikaa ja isoisäni syntyi siellä.Ei ehkä lempparikaupunkejani mutta ehdottomasti kokemisen arvoinen.

anneaulikki kirjoitti...

Kiitos :) olen otettu - ja yritän joku päivä muistaa vastatakin ;)

Myrsky kirjoitti...

Kiitos tunnustuksesta ♥

Matkatar kirjoitti...

Kiitos teille :)

Satu kirjoitti...

No kappas, kiitos tunnustuksesta! Otetaan mietintään. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...