maanantai 12. joulukuuta 2016

Palvotaan naisia ja tavoitellaan taivasta

Näin ihanissa maisemissa olimme viikonloppuna vaeltelemassa ystävien seurassa. Menimme ensin Gironaan päin Montcabrer -kukkulalle. Siellä on entisen naisjumalattaren maaginen palvontapaikka.

Thor ihailee maisemia...

Koiruleita oli tietysti matkassa mukana ja osan matkaa jouduttiin niitä kantamaan, oli sen verran jyrkkä rinne. Mutta ai kun Sirikin tykkäsi olla tuolla rauhallisessa ja lämpimässä paikassa...

Itselläkin sielu lepää ja mieli rauhoittuu aina kun pääsee vuorille pois kaupungin hälinästä. Keräsin mukaan vähän tuoretta rosmariiniakin teeksi ja mausteeksi.

Alaspäin rinne oli hankalampi kulkea. Kulkiessani ihmettelin miten jotkut voivat ajaa pyörällä tai juosta näillä jyrkillä vuoristopoluilla...minulle ainakin tulee heti epävarma olo jalkoihin jos polulla on paljon irtokiviä ja soraa.

Alas päästyämme jatkoimme autolla matkaa Argentinon pikkukylään. Se oli viehättävä ja rauhallinen paikka ja päätimme etsiä sieltä lounaspaikan.

Lounaan jälkeen jatkoimme matkaamme Castell de Burriaciin -entisen iberiaiskylän linnoitukseen. Se oli Burriac-mäen päällä 400 metrin korkeudessa. Ei kuulostanut pahalta matkalta, mutta mäki olikin yllättävän jyrkkä, onneksi helppokulkuinen.

Alkupäässä rinnettä pysähdyimme kauniille vesilähteelle, josta tuli oikeaa tutkitusti terveysvaikutteista hiilihapollista vettä suoraan lähteestä!

Ilta alkoi hissukseen pimetä ja aloimmekin jo miettiä pääsemmekö valoisan aikaan ollenkaan linnoitukselle. Maisemat olivat sen verran upeat että olihan se pakko nähdä.

Onneksi jaloissa oli vielä sen verran virtaa että pääsimme ylös saakka. Juuri linnoitukselle saavuttuamme aurinkokin päätti laskea mutta näimme kivasti Argentinon valot ylös.

Castell de Burriac on muuten vuodelta 1017 eli tosi vanha!

Alaspäin kulkiessamme olikin säkkipimeää, vaikka kuusta tuli kivasti kajoa. Onneksi meillä oli kännyissä hyvät valot, niiden avulla näimme kulkea kompuroimatta takaisin autolle.

Oli kiva päivä ja uni maittoi taas mukavasti!

***

Last weekend I was hiking with my friends in the middle of Barcelona and Girona. There`s a castle of Burriac which we wanted to see...

Linked to: Image-in-ing

aimarii kirjoitti...

Komeat vaellusmaisemat. Monenlaista nähtävää.

NC Sue kirjoitti...

These are fascinating photos. I wish I understood the text accompanying them so I knew what they are about,.
Thanks for linking up at http://image-in-ing.blogspot.com/2016/12/dominus-flevit.html

Tiina V. kirjoitti...

Mielenkiintoinen vaellusreissu ja upeat kuvat.

Taina K kirjoitti...

Wau, mitä maisemia ja retkeilyreittejä! Uskon, että jaloissa tuntuu, kun kiipeilee äkkiseltään jyrkkiä rinteitä. Katsoin joku aika sitten dokumenttia miehestä, joka kuvaa pyörälläajoaan vuorten huipuilla. Hän elää sillä. Ja kuoleekin varmaan, jos multa kysytään!:/ Ihan karmeannäköistä touhua, vailla minkäänlaista itsesuojeluvaistoa. Googlaapa: Danny Macuskill...

Matkatar kirjoitti...

aimarii: Juu vaeltelu on aina kivaa, semmoista seikkailua. Koskaan ei tiedä mitä tulee eteen :D

NC Sue: Thanks! Sorry I did not translate the text, too much work.

Tiina V: Kiitos :D

Taina K: Juu kyllä tuntui reisissä seuraavana päivänä! Täytyypä googlata, meillä on yksi tuttukin joka harrastaa tuota maastovuoripyöräilyä ja hän oli vuosi sitten pahassa onnettomuudessakin...aikamoisia hurjapäitä nuo!

riitta k kirjoitti...

Upeat kuvat! Olen juuri lukemassa Carlos Ruis Zafónin kirjaa El prisionero del cielo, ja kuvasi toivat mieleen Montjuicin linnan. Kaamea vankityrmä Espanjan sisällissodan aikaan!

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

Voi miten mahtavat maisemat...minäkin pystyn niitä ihailemaan näin kuvista..korkeanpaikankammo voisi viedä ilon paikanpäällä..:)

Matkatar kirjoitti...

riitta k: Kiitos! Juu Mont Jüicilla on siitä vankityrmästä tehty sotamuseo. Siellä sisällä en ole käynyt mutta sen katolla kyllä, upeat näkymät Barcelonan satamaan! Ai kun itsekin pystyisi jo lukemaan kirjoja espanjaksi...niisk.

Hannele Ruusukummusta: Juu upeaa oli. Minullakin on lievä korkeanpaikankammo mutta ei se tuola niin tuntunut, sen verran loiva rinne vaikka olikin korkealla. Juu se on joskus outoa miten se yht`äkkiä tulee...

Ruth Rieckehoff kirjoitti...

So many lovely landscapes! Love that castle and the views from the hill. I would love to explore the Girona area. #WordlessWanderlust

Paluumuuttajatar kirjoitti...

Teillä on jalka-ja peppulihakset kunnossa:). Erittäin hyvää hyötyliikuntaa, josta palkintona kauniit maisemat.

Ruth Rieckehoff: Yes the landscapes around Barcelna are so beautifull :D

Paluumuuttajatar: Juu hyvää hyötyliikuntaa on, ja kivaa :D Niistä lihaksista en tiedä mutta ei kait ihan rapakunnossakaan olla :D

Lumikallion Outi kirjoitti...

Oi miten kauniit maisemat ja kuvat, upeat! En kyllä minäkään pyörällä tuota polkua ajaisi..ehkä. :D

Lumikallion Outi: Kiitos :D

Liplatus kirjoitti...

Onpa mukava että noin kauniita maisemia löytyy kaupungin lähettyviltä.
Ihania kuvia!
Lempparini ikkunasta kuvattu pimeä kaupunki kuva.

Hyvää joulun aikaa Sinulle!